Ahad, 5 Januari 2014

Senaman untuk kecilkan peha

 Bismillahhirahmanirahim 
Assalamualaikum 

apa khabar uolls ? hopefully dalam keadaan sihat sejahtera ! Alhamdullilah , rasa syukur yang tak terhingga cause still can write the new entry ! entry kali nih untuk jaga penampilan bentuk badan , hehe ! yang aku tahu la kann perempuan sangat pentingkan thigh gap nih ! baru la boleh dapatkan bentuk kaki yang cantik ! 

sesetengah perempuan memiliki benttuk badan seperti buah pear , peha berisi kan ? so don't worry guys , tentu korang tercari cari bagaimana cara untuk kecilkan bahagian paha korang cara yang biasa kita lihat di sekeliling kita ialah dengan berlari atau jogging, berjalan atau ‘walkathon’, dan berbasikal.tapi aktiviti ni  sangat sinonim , jom kita buat cara lain untuk kecilkan pehaa dengan lakukan senaman diri rumah pon bolehh

senaman yang pertama iaitu KERUSI BAYANGAN

  • Berdiri tegak sambil bersandar pada dinding.
  • Rehatkan tangan pada dinding dan turunkan badan perlahan-lahan. Turunkan badan sehingga kedudukan badan seperti sedang duduk. Bayangkan anda sedang duduk di atas kerusi.
  • Bila anda sudah ‘duduk’, cuba bertahan selama mana yang anda boleh sebelum anda berdiri tegak semula. Kebanyakan orang hanya boleh bertahan untuk beberapa saat sahaja pada permulaan. Setelah membiasakan diri, anda pasti akan dapat bertahan lebih lama.
  • Pastikan badan anda tegak semasa ‘duduk’.
  • Cuba capai 10 saat pada permulaan, dan bertahan sehingga 1 minit setelah melakukannya beberapa kali. Lakukan 5 kali setiap hari.
cuba laa korang untuk dapatkan thigh gap yang cantih :D

Tiada ulasan:

Catat Ulasan