Sabtu, 4 Januari 2014

kenangan terindah selama 5 tahun di bumi SMKA


Assalamualaikum readers 


what the point dengan picture atas tu ? haha sebenarnya saja nak post , kan dah lama tak post picture , mesti readers rindu kan ? hehe lagipon aku boring dengan lifestyle aku sekarang , makan tidur , makan balik tidur balik ,bangun makan tidurrrr . ahaksss ! itulahh contoh calon yang berjaya menternak lemakk okay ! 

actually aku planning lama dahh , tekad pon dah lamaa lepas habis jaa SPM terus nak update blog nak cerita kenangan sepanjang ada kat bumi SMKA tu , apa kan daya tuhan dah merancangkann segalanyaa , planning tuh terbengkalai seketika and now new year baru nak update , sorry guys !



okelahh , segala kenangan banyak bermula disini , agaknya sekolah ni famous , bukan agak dah memang betul ponnn ! before aku masuk SMKA banyak choose yang aku buat , taknak sekolah SMKA nak sekolah SERI NIBONG and soo onn laa ! apa kan daya , seorang ibu mesti nak melihat anaknyaa tak lupa akan ilmu akhirat , anak yang solehah ! then  aku pon refer dengan SMKA ni lahh , lagaknye tudung labuh gituu , hehe ! kita nak buat something mesti dapat kan redha ibu bapa baru segalanya berjalan lancar dan diredhai olehnya jugak ! hee , 

zaman form 1 aku kat situ dulu , masih famous dengan ' tocer' biasa laa junior baru masuk everyday kena 'tocer' dengan senior , never mind ! kita tak cari pasal depa tak marah laa kan , actually senior nak membentuk junior junior ! ohh gituu , barulah sekarang aku sedar yang selalu dok kena 'tocer' sebab senior taknak tengok adik junior depa jadi taiko sekolah ! haha , zaman form 1 tak banyak kenangan maklomlah baru suam suam kuku di sekolah tu ! even baru form 1 aku bangga jugak la kan sebab dipilih join team netball and handball sekolah . Alhamdulilah dapat tempat dalam daerah ! 

then , move on to form 2 ! haa , ni orang panggil zaman jahilliah , semua pakat nak tunjuk belang ! sapa taiko sekarang , hahah ! bila diingatkan balik , lawak ada bodoh ada lengai ada , malu ada , why ? cause time aku form 2 ni laa aku jadi taiko sekolah sat , haha ! macam macam aku buat hal , sehingga digantung asramaaa , huhu ! bukan salah apa pon time tuu , tak ke surau , pergi sekolah lambat , gitu gitu jee ! hahah ini laa kengan paling bermakna dalam hidup akuu ! gantung asrama wey , korang tak caya ? lihat this 


hahah , aku still simpan surat nih . nanti boleh tunjuk dekat anak anak aku , cucu cucu aku ! ahakss , jangan jadi macam ibu nah nanti anak anak ! hahah , macam macam lagi yang aku pernah kena kaunseling , denda tulis CIKGU SAYA MINTA MAAF DAN TAK MELANGGAR PERATURAN SEKOLAH LAGI . 200X . apak banyak ! hahah tercabut urat sendi gua ! haah



every moment give me every memories , love jugak zaman form 2 ! hahah masa tim form tu ada gang woo , haha bajet besaq bolehh , btw rindu zaman form 2 


okay , now zaman form 3 pulak ! zaman inverse balik haha , jadi bapak baik kod , alim semua siapp ! hahah time nih ajet ajet sebab nak amik exam laa , biaq semua warga sekolah redha dengan apa yang aku , so nak jawab exam senang la bro ! haha , alhamdullilah semua berjalan lancar , dan yang aku paling gembira sekali result PMR aku tak mengecewakan aku , i got 7A ,2B ! subjek yang aku B tu memang aku tak minat pon ! soo aku happy sangat ! 

next year pulak , aku dah form 4 , aku masih stay di SMKA even ramai kawan dah belah ke sekolah apak hebat aku je takk , tapi aku redha semua telah dirancang ! perjalanan form sangat lancar dengan akal fikiran yang waras dan matang tuu aku join team krs sekolah ! alhamdullilah diberi peluang jadi kutua platun sekolah , syukur berjaya juga dinobatkan as ketua platun daerah dan negeri ! then aku dipilih join team penang ke Sabah ! time form 4 paling banyak memories dengan kawan kawan ! i always support u olls guys ! haha , 
time tu aku ingat lagi bulan tujuh , aku di gemparkan dengan tawar ke sekolah sains TUNSYED , keinginan di hati memang nakk move sangat , tapi apakan dayaa , subjek yang ditawar agak berat bagi aku ! so aku refer stay jaa di SMKA yang indah tu ! 


hmm , aku rasa bangga gilaa sebab terpilih ! hmm even aku tak pi tapi aku layak ! hahah syok sendiri jaa mampu !

okay , sekarang tahun last aku di bumi SMKA , set minda , set fizikal , set rohani , set jasmani  untuk hadapi the real war SPM ! aku bersyukur sangat dengan pilihan tepat aku yang ambil aliran akaun dan aku dapat follow sebaik nyaa , tahun nih macam macam jugak aktiviti form 5 , yang paling best lawatan ke pulau perhentiann ! the best thing that ever be mine ! time nih teringat satu malam yang kita gather ramai ramai ! ada kalanya gembira ,sedih , gurau , suka , duka ! seriously semua nih boleh dapat kat bumi SMKA jaa ! SMKA memang terbaik wok !

then tibalah detik 6.11.2013 tarikh terpenting bagi aku , hari pertama SPM ! alhamdullilah berjaya jawaabb ! harap segalanya dipermudahkann sehinggalah tamat pada 3.12.2013 ! sisa sisa akhir aku di bumi SMKA diakhiri dengan letupan bunga api yang cantikkk ! Ya Allah , betapa tinggi cinta aku di bumi SMKA ! 
BANYAK MOMENT YANG TAK DAPAT DILUPAKAN !

BATCH 09/13 TERBAIK , AWESOME , TAKBIR , ALLAHUAKBAR !






 Akhiri kalam , Assalamualaikumm ! 











Tiada ulasan:

Catat Ulasan